lördag 22 oktober 2011

Mitt första...

... surdegsbröd!

God mat och god dryck tillsammans med familjen och trevliga vänner har alltid legat mig varmt om hjärtat. Förr innan vi fick barnen så var jag också värsta bullmamman. Ja, ni läste rätt, värsta bullmamman INNAN barnen kom. Sedan så har jag lagt tid till allt annat än bak. Men nu sista halvåret så har jag hittat tillbaka till baka och det känns jätteskoj! Vår 11 åriga son har också upptäckt glädjen i att baka. Många gånger har jag kommit hem och mötts av doften av nybakade muffins. Priset, hit tills, var när han dagen innan kanelbullensdag satte en bulldeg.

Idag var det åter min tur att baka och det blev premiär för en av surisarna att bekänna färg. Rågsurisen fick idag bli en Rosendals kavring. Varm med lite Bregott och ett par skivor brännvinsost. Som jag skrivit tidigare, det är ofta det enkla som är det goda! Tusen tack Lina att jag fick två fina surisar av dig! Dessa kommer glädja både familjen och vänner många gånger om!

Färskt kavringlimpa


Galet gott är mitt betyg idag! Och det på mitt eget bak ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar