onsdag 19 oktober 2011

Frukt bortskänkes

Min familj och jag har en trädgård, en trädgård som vi mer och mer har lagt igen med gräsmatta. En jättefin rabarberrot och ett äppleträd är allt vi har förutom alla krukor med kryddväxter och barnens jordgubbar de fått av mormor. Detta är inte för att vi inte är intresserade utan för att vi på somrarna vill vara ute på sjön så mycket vi bara kan. När vi är på sjön vill vi inte känna några måsten med trädgården och därför har vi gjort den prioriteringen vi gjort. Lite äpplen finns för någon äppelkaka eller äpplechutney  och självklart finns det äpplen till fåglarna ;-)

Om jag däremot hade haft mängder av frukt så hade jag gladeligen skänkt bort dem, en och annan rabarberstjälk skänker jag bort även idag. På Facebook finns en grupp Fruktförmedlingen där man kan skänka bort frukt och detta sker nu över hela landet. En lysande idè.

artikel i DN.


Förövrigt kan jag berätta att GI knäckebrödet jag gjorde igår... redan är slut, när jag kom hem från jobbet idag hade familjen knaprat i sig det... precis så som det ska vara!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar