onsdag 26 oktober 2011

Allvar och lek

Att få bröstcancer eller någon annan cancer är allvar och ingen lek! När någon blir drabbad drabbas hela familjen. Det är sorg och glädje som delas familjen, oro och hopp.

Många är vi som på ett eller annat sätt drabbats.

I kväll är det Rosa Bandet galan på TV och förhoppningsvis samlas stora summor pengar in.

För att överleva i all sorg  och i allvaret tror jag på att man också måste få ha glädjeämnen och lek för att överleva.

För att få så mycket pengar som möjligt tror jag att man också måste ha glädje och lek. Detta betyder inte att allvaret är mindre. Igår bakade jag rödbetsmuffins, som jag dekorerade till bröst, och bjöd på kontoret. Ni ska dock inte få receptet för de blev inte lyckade, men en bild ska jag ändå bjuda på.


Rödbetsmuffins - Bröstmuffins för Rosa Bandet


Var gärna tillsammas med evas matkasse med och skänk ett bidrag till Rosa Bandet!




Var rädd om dig och din omgivning!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar