torsdag 8 september 2011

Närproducerat

Middagen med mat och dryck ska vara en smakupplevelse men den ska också vara nyttig utan några konstiga tillsatser. Jag försöker att låta bli varor med tillsatser så mycket som möjligt. Vem vill äta glutamater? Vad det nu är? En mängd E:n. Något som jag också uppskattar är att äta mat som jag vet var de kommer ifrån, att jag kan se vilken gård äggen är värpta på.
Närproducerat...
Jag är inte ensam om att önska när producerat på mitt middagsbord. Våra kunder önskar också närproducerat, vilket vi självklart försöker tillgodose så mycket vi bara kan.

Fyra av tio konsumenter köper närodlat minst en gång i veckan, enligt en undersökning som Handelns utredningsinstitut gjorde tidigare i år.

Främsta skälet till att konsumenten köper närproducerat är av miljöskäl. När man köper leverans från evas matkassse bidrar man till det positiva miljötänkandet genom att vi endast har en bil som går till och från affären istället för om var och en av oss ska ta en bil med alla utsläpp som det medför.

För mig går närproducerat och leverans av midddagskasse hand i hand :-)

Önskar er alla en skön torsdag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar