onsdag 28 september 2011

Lakritsgögg



Är det något som jag verkligen längtar till, nu när båten är upptagen och frysen är överfull av svamp, så är det till jul. Jul startar redan till första december eller till och med i slutet av november, det beror på när 1 advent infaller. Något som kommer med jul är alla mysiga stunder då man kurar med en eller ett par glas/muggar glögg. För ett par veckor sedan berättade jag om Blossa 11 som är smaksatt med kaffe. En glögg som jag redan besällt och ser fram emot att prova.

En glögg som jag kommer att prova men som gör mig lite fundersam är....

... Hergårdsgens glögg med... lakrits, hmmm den ska bli intressant, undrar just om den kommer att bli en favorit ;-)

I botten är det en klassisk kryddblandning men med en tydlig doft och smak av lakrits.


Herrgårdsglögg - Lakrits





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar