måndag 26 september 2011

Alkoholfri snaps!?!

Ibland undrar jag varför man ska krångla till saker och ting.

Varför får inte saker vara som de är. Det senaste i raden för att krångla är väll ändå när man erbjuder alkoholfri snaps?!? Jag har full förståels att man önskar alkoholfritt vin eller öl för att få samma (ja eller iaf ett försök till samma) smakupplevelse. Har själv valt dessa alternativ när jag inte alltid önskat alkohol eller vatten. MEN alkoholfri snaps känns ändå som man missat något, bland annat den brännande hettan i strupen.

Varför ska man låtsasdricka snapsar? Vad tycker ni? Kan man bara inte låta bli snapsen? Måste man leka?




För de som vill prova, vilket jag tänker göra innan jag uttalar mig mer än jag redan gjort ;-) så kommer snapsarna till Systembolaget 1 november. Det är essensföretaget Saturnus i Malmö som är upphovsmakarna till drycken.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar