torsdag 29 december 2011

Meny vecka 02/03

Harr det blivit mycket julmat under julen? Själv har jag tagit som god vana, enligt mig själv i allaf all, att bara äta julbord på julafton. Om jag inte blir bortbjuden på något vill säga.

Julskicka äter jag dock mängder av, är väldigt förtjust i julskinka, från Tjurskallen ska den vara om jag inte saltat in den själv, till skinkan ska det vara vår vän Stefans hemma gjorda senap och underst ska det vara hårt julbröd och till detta dricker jag julmust.

Men förövrigt är det "vanlig" mat som jag äter under hela jul och nyårshelgen.

Om du börjar bli lite sugen på "vanlig" mat, om nu inte all mat är vanlig, så kommer här de två närmaste veckornas middagar

Meny vecka 02/03

  • Papardell med lax, bakade tomater och broccoli med spiskumminyoghurt
  • Köttbullar med gräddsås, lingon och potatispuré
  • Salsiccia med mexican rice
  • Stekt fläsk med löksås
  • Kyckling pot au feu med pepparrotskräm

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar