onsdag 28 mars 2012

Inte som man tänkt sig...

Kan du som jag känna att det inte blir alls som man tänkt sig? Och då behöver det inte betyda att det blev dåligt eller sämre än man tänkt sig. Ibland blir det bara på ett sätt som man inte alls kunnat tänka sig. Precis så blev det i helgen! 

Jag var med på Barnmässan i Karlstad och mina förväntningar var att jag skulle få träffa många människor och få prata matkassar. Precis så blev det också, vilket var enormt roligt. Det som jag däremot inte kunde förvänta mig, för det var utanför min tankevärld var att jag skulle få nya vänner genom att jag fick dela monter med Cirkus Scott och Bamse. Eller vi delade väl inte monter men vi hade heller ingen vägg mellan oss, så vi fanns tillsammans hela helgen. Under tre dagar umgicks jag med alla besökare men också med Denize, Micke och Jonathan. Jonathan som jobbar som jonglör och lärde mig, ja, lärde mig var kanske en stor överdrift, men han försökte lära mig jonglera med bollar. Micke och jag hade samtal om familjer, barn och Bamse. Denize som jag pratade mat, råvaror och E-nummer med men även cirkus och hur det är att leva cirkusliv.

När jag och min son, som också var med under två av dagarna, åkte hem så bytte vi telefonnummer med varandra och sa att vi skulle höras. Hur många gånger har man inte sagt så till människor som man mött? Jag har gjort detta flera gånger, utan att sedan höras. Men igår, bara två dagar efter att jag sa hejdå fick jag ett mejl från Denize. Ett mejl som värmde mig. Denize hade gjort bars utifrån det recept som jag skrev om här för ett tag sedan. Men hon hade inte bara gjort dem utan hon tog också kort på dem i sina vackra förpackningar. Bilder som hon mejlade till mig! Oj, vad glad jag blev!


Denizes bars
Denize är inte bara trevlig, hon är en liten konstnär också, titta bara på fotografiet, vilka vackra paket och vilket fint stilleben hon fångat på bild!

Nu när Denize provade att göra "mina" bars så ska jag göra hennes manogchips! Ska snart komma med bildbevis både till henne och er :-)

Njut av att möta nya vänner för det tänker jag göra!










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar